Sunday 15 June 2014

Pilihan yang berat

Assalamualaikum 

Di sini saya hanya ingin berkongsi pengalaman hidup saya di alam selepas sekolah menengah ..
Saya dapat tawaran yang hebat selepas tamat belajar di sekolah menengah ..
Dengan berbekalkan 1A+ 3A 2B+ 3B 1C+ 1C dan doa ibu bapa .. rakan  orang ramai ..

Ini lah rezeki saya .. alhamdulillah .. huhu

 
Saya dapat tawaran ke olej matrikulasi .. upu pown alhamdulillah dapat .. tetapi .. saya memilih untuk ke ipts ..

Saya tahu keputusan yang saya buat ini pasti mendapat banyak pertanyaan dari banyak pihak .. huhu
Tapi itu lah keputusan yang saya pilih demi mengejar impian dan cita-cita saya .. hehe
Sebenarnya sukar untuk saya membuat pilihan antara semua rezeki yang saya dapat dari ilahi ini .. kerana ia merupakan satu pemberian yang paling besar pernah saya dapat .. huhu
Alhamdulillah sahaja yang mampi saya ucap ketika saya memilih untuk ke ipts yang saya pilih sekarang ini .. Allahu rabbi ...

Ingat lah .. dalam kehidupan ini memang banyak pilihan yang harus kita lakukan .. dan jangan lupa untuk berhati-hati dalam membuat pilihan kerana ia ada kesan yang mendalam dalam perjalanan hidup kita akan datang ..
Orang bijak pernah berkata "apa yang kita usaha kan hari ini adalah untuk kesenangan kita di masa hadapan" ..

Renung2 kan lah ...

#PeaceNoWar #SmileAlways #IslamForAll

No comments:

Post a Comment